افراد واجد شرایط

افراد واجد شرایط جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا باید چهار شرط زیر را دارا باشند که به تفصیل به شرح هر یک می‌پردازیم:

  1. دارا بودن کسب و کاری مناسب برای کشور کانادا
  2. اخذ نامه حمایت letter of support از یکی از سازمانهای سرمایه گذار
  3. دارا بودن الزامات زبان مورد نظر کانادا
  4. همراه داشتن سرمایه کافی جهت اقامت و تهیه مسکن در کانادا
  5. داشتن کسب و کار مناسب

1)کسب و کار مناسب به این معناست که شما باید بیزینسی را رونق بخشید که شروط زیر را اجرا کند:

در زمان اخذ حکم از سازمان های ذی ربط:

  • هر متقاضی دارای حداقل ۱۰ درصد از حق رای کل سهام منتشر شده و به فروش رسیده شرکت تا آن زمان باشد؛
  • متقاضیان و سازمان‌های منتخب سرمایه‌گذار، دارای بیش از ۵۰ درصد از کل حق رای سهام منتشر شده و به فروش رسیده شرکت تا آن زمان باشند.

در زمان دریافت اقامت دائم کانادا:

  • شما باید مدیریتی فعال و در جریان از کسب و کار خود در کانادا ارائه دهید.
  • موارد و بخش های عمده و اساسی عملیاتی و اداره کسب و کار در کانادا انجام شده باشد.
  • کسب و کار ذکر شده در کانادا ثبت شده باشد.

2) اخذ نامه حمایت از سازمان های منتخب

شما ملزم هستید تا از یکی از سازمان‌های منتخب یعنی مجموعه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری و حمایت از استارتاپ های کانادا به ثبت رسیده اند، نامه حمایت دریافت کنید. شما باید با سازمان های منتخب ارتباط برقرار کرده تا در خصوص نحوه اخذ نامه حمایت از آنها اطلاعات کسب کنید. باید این سازمان‌ها را متقاعد کنید که کسب و کار شما ارزش حمایت و سرمایه‌گذاری را دارد و در نهایت نامه حمایت را از آنها دریافت کنید. پروسه پایه‌گذاری و تاسیس ایده شما نسبت به نوع سازمان سرمایه گذار متفاوت خواهد بود. هر سازمان الزامات مخصوص به خود را دارد به عنوان مثال ممکن است از شما درخواست کنند تا به صورت حضوری  کلیت کسب و کار خود را ارائه دهید و همچنین از شما درخواست برنامه ریزی کاری (business plane) با جزئیات بیشتر را داشته باشند. در صورت به دست آوردن موافقت یکی از سازمان ها، برای شما نامه حمایتی از سوی همان سازمان صادر میگردد. این نامه باید همراه با فرم تقاضانامه و بقیه مدارک ارسال شود. این نامه، گواهی بر حمایت یکی از سازمان های مربوطه از کسب و کار شما می باشد.

همچنین این سازمان ها مستقیماً گواهینامه ای مبنی بر حمایت از کسب و کار شما را به اداره مهاجرت کانادا ارسال خواهند کرد. اداره مهاجرت کانادا برای ارزیابی تقاضانامه متقاضی هر دو مدرک را به خوبی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این اداره ممکن است از متقاضی اطلاعات بیشتری در خصوص ایده ارائه شده، درخواست کند تا توانایی اتخاذ تصمیم نهایی را داشته باشد. در صورت همراه نداشتن یا نبودن نامه حمایت و همچنین برآورده نکردن هر یک از اقدامات فوق تقاضای متقاضی مردود خواهد شد.

3) دارا بودن الزامات زبان

توانایی برقراری ارتباط و همچنین کار به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو به موفقیت کسب و کار شما در کانادا کمک خواهد کرد. شما باید در یکی از سازمان های مورد تایید کانادا آزمون زبان داده و نتیجه آزمون خود را همراه با تقاضانامه ارسال کنید، در غیر این صورت پرونده شما بررسی نخواهد شد. حداقل نمره مورد نیاز برای هر ۴ مهارت در زبان انگلیسی و فرانسوی داشتن نمره ۵  در سطح CLB در مهارت های گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن می باشد.

در صورت نداشتن حداقل نمره 5 سطح CLB مورد تایید کانادا در هر ۴ مهارت، تقاضانامه متقاضی مردود خواهد شد.

جهت اقدام برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا باید نشان دهید که هر ۴ مهارت شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری زبان شما حداقل در سطح ۵ CLB قرار دارد.

جهت آزمودن مهارت های خود در زبان انگلیسی و فرانسوی باید در یکی از سازمانها و موسسات مورد تایید اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کاناد IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) آزمون داده و نتیجه آزمون خود را همراه با تقاضانامه برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. شما باید در یکی از آزمون های موسسات مورد تایید این کشور ثبت نام کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید. در صورت عدم ارسال نتیجه آزمون زبان همراه با تقاضانامه، اداره مهاجرت هیچگونه اقدامی بر درخواست شما انجام نداده و تقاضانامه شما برگشت داده خواهد شد.

از مؤسسه ای که در آن ثبت نام کرده اید درخواست ارسال نتیجه آزمون خود را نکنید. نتیجه آزمون فقط باید همراه با تقاضانامه ارسال گردد.

در مرحله بعد، می توان از نمودار زیر برای تعیین معیار Benchmark بر اساس نتایج آزمون خود استفاده کنید.

اداره مهاجرت کانادا از نتایج آزمون به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت شما در زبان مورد نظر استفاده خواهد کرد.  نتایج این آزمون ها دو سال پس از تاریخ آزمون برای ارائه درخواست جدید معتبر میباشد.

نکته: یک نسخه از نتیجه آزمون خود را به عنوان سابقه و برای استفاده های دیگر همراه خود نگه دارید.

در صورت گذشت کمتر از دو سال از زمان آزمون شما، نتیجه آن برای ارائه یک تقاضانامه دیگر قابل استفاده میباشد. در صورت تأیید و پذیرش درخواست مهاجرت، جهت درخواست تابعیت و شهروندی می‌توانید از نتیجه همین آزمون برای اثبات سطح زبان خود استفاده کنید. هیچ تاریخ انقضایی جهت استفاده از نتیجه آزمون زبان برای شخص ثالث برای متقاضیان شهروندی کانادا وجود ندارد.

4)همراه داشتن سرمایه کافی جهت تهیه مسکن

دولت کانادا مهاجرانی که از طریق ویزای استارت آپ خواهان ورود به کانادا هستند را حمایت مالی نمی کند. زمانی که برای مهاجرت از طریق استارتاپ اقدام می کنید باید مدرکی مبنی بر اثبات داشتن سرمایه کافی برای حمایت خود و خانواده در زمان رسیدن به کانادا ارائه دهید. شما نمی توانید این مبلغ را از شخص دیگری قرض بگیرید. سرمایه مورد نیاز شما بسته به تعداد اعضای خانواده دارد و اداره مهاجرت کانادا میزان این سرمایه را هر ساله تغییر می دهد.

 

 

ردیف تعداد اعضای خانواده میزان سرمایه مورد نیاز (Canadian $)
1 1نفر 12960 $
2 2 نفر 16135 $
3 3 نفر 19836 $
4 4 نفر 24083 $
5 5 نفر 27315 $
6 6 نفر 30806 $
7 7 نفر 34299 $
8 به ازای هر عضو بیشتر 3492 $

 

میزان سرمایه ای که در ابتدا باید همراه داشته باشیم چه میزان است؟ برای زندگی در منطقه مورد نظر خود در کانادا چه میزان باید هزینه کنید؟ به یاد داشته باشید که برای سهولت در یافتن خانه در کانادا حداکثر توان مالی خود را همراه داشته باشید.

TOP